Freelance digital marketingkonsulent & underviser
August 2017 – nu

Sideløbende med fuldtids-, interim-, og deltidsstillinger arbejder jeg som digital marketing konsulent og underviser.

 

Interim Marketing Manager, BullerBox ApS
Februar 2018 – Juni 2018

BullerBox er Skandinaviens største abonnementsforretning for hundeejere, som siden opstarten i ultimo 2014 har omsat for mere end 20 mio. kroner. Jeg havde hjulpet virksomheden et par dage som konsulent og da de hørte at jeg ønskede at komme videre fra min daværende stilling som marketingansvarlig hos UIC A/S, tilbød de mig hurtigt samme stilling.

På daværende tidspunkt havde jeg allerede et bryllup, med efterfølgende 7 måneders bryllupsrejse planlagt i juli 2018, samt en stigning i spændende konsulentopgaver. Derfor blev aftalen en interim stilling på ca. 30 timer ugentligt, hvor målet var at få udformet og implementeret en effektiv og langsigtet marketingstrategi med fokus på performance, samt automatisering af aktivteterne og opbygning af procedurer. Tidligere havde virksomheden forsøgt sig med både in-house marketingmedarbejder, samt eksterne konsulenter uden at opnå de ønskede resultater.

Jeg startede med at få 100% styr på al tracking, samt konverteringsoptimeret websitet, hvilket hurtigt kunne ses på konverteringsraten. Derefter blev virksomhedens nuværende aktiviteter – kanal for kanal – grundigt analyseret og derefter optimeret og skaleret voldsomt.

Der blev opsat grundigt og systematiseret re-marketing flow på Facebook og Google, sådan at al den trafik der var blev udnyttet så godt som overhovedet muligt. Derudover blev der på Facebook (og Instagram, selvfølgelig) indkøbt billig, relevant trafik, som både blev til kunder med det samme og efterfølgende i re-marketing flowet. Her blev der både benyttet ”lavsthængende” og segmenterede målgrupper, samt købt pixel-plads på relevante sites.

Dette gav hurtigt rigtig gode resultater, med en markant stigning i kunder fra Facebook og Instagram, samt faldende CPA.

**SE GRAF**

Derudover fik den organiske del af både Facebook og Instagram et mærktbart løft, hvilket både gav et løft i trafik og salg fra disse kanaler, men også udbredt kendskabet til brandet.

I starten blev der også begyndt en intensivering af opsamlingen af nyhedsbrevsmodtagere, samt optimeret de nuværende lister ved dybere segmentering. Resultatet blev en markant stigning i nyhedsbrevsmodtagere, samt højere antal konverteringer og konverteringsrate i de udsendte mails og ikke mindst (meget) lavere afmeldingsrate.

**SE GRAF**

***Alternativ spg udnersøgelse som gav uvurderlig viden til latterlig lave priser????***

Så var der kommet styr på de aller vigtigste ting, så nu var det tid til at skalere trafikken på websitet. Dette blev bl.a. gjort – udover som nævnt ovenfor via Facebook annoncering og -aktiviteter – ved:

– Opsætning af Google Ads kampagner, både på Search og Display.

– Udarbejdelse og eksekvering af gennemgribende SEO- og content marketing strategi, der betød udarbejdelse af en masse content ud fra en dyb søgeordsanalyse. Dette resulterede i en voldsom stigning i organisk trafik, samt top 5 placeringer i Google på dyrebare søgeord. Helt konkret fokuserede vi primært på at få nyudklækkede hvalpeejere ind på siden, fordi CLV er højst på disse.

**SE GRAF**

– Udarbejdelse af mikro- og medium influencer-program og affiliate marketing program, samt indgåelse af en lang række samarbejder.

– Igangsætning af flere offline marketing tiltag, eksempelvis samarbejde med flere større virksomheder med samme målgruppe (men ikke konkurrerende produkt), opstart af samarbejde med organisationer, foreninger og klubber med hundejere.

Efter de 6 måneder lyder resultaterne bl.a. på en væsentlig stigning i antallet af nye kunder, billigere CPA, væsentlig større mængde trafik, samt generelt langt flere aktive og effektive marketing aktiviteter, med opsatte procedurer og retningslinjer der gør at virksomheden nu selv kan stå for marketingen og stadig få gode resultater.

 

CMO & Underviser, UIC A/S
August 2017 – Januar 2018

Efter små 3 år på bureau havde jeg lyst til at prøve at ”være på den anden side af bordet” – blive in-house. Så da muligheden kom, greb jeg den og blev marketingansvarlig hos kursusvirksomheden UIC A/S.

UIC havde ambitioner om at ”skabe noget helt nyt”, nemlig en hybrid mellem digital og fysisk undervisning, med det resultat virkelig at gøre en forskel for hvert enkelt kursist, ved at udvikle ham/hende langt bedre og mere effektivt. Især det med at gøre en forskel hvor hvert enkelt menneske synes jeg var fedt.

Så dette var den perfekte mulighed for mig; at stå for alt der havde med marketing at gøre, men samtidig også udfolde min passion for undervisning. Sideløbende med marketing-arbejdet udviklede jeg nemlig (både fysiske og digitale) kurser i flere af de forskellige ”grene” indenfor digital marketing, samt underviste i disse.

Da jeg startede i virksomheden var der knap 10 ansatte, 2 af disse var i min afdeling, på deltid. Mit første (ikke undervisningsrelaterede) projekt var at få udviklet et helt nyt website. Vi fik (et af) branchens lækreste websites, hvor hovedfokus (selvfølgelig) var på konverteringerne.

Alle kursus(landings)sider blev fuldstændig omskrevet med 100% fokus på målgruppernes pains og gains, ligesom de alle indeholdte en kort og præcis video, hvor de forskellige undervisere virkelig brænder igennem personligt – og ikke blot fortæller om de respektive kursers ”indhold, formål og udbytte”, som stort set alle konkurrenter gjorde (og er så kedeligt at man falder i søvn).

Alle kurser blev desuden omdøbt ud fra en grundig søgeordsanalyse, og der blev lavet grundig on-page- og teknisk SEO, samt intern og ekstern linkbuilding. Derudover blev der opbygget en (hurtigt voksende) mailliste, opsat grundige re-marketing flows, samt indkøbt relevant trafik via Google Ads samt diverse uddannelses/kursussites.

Dette resulterede i at der allerede et par måneder efter jeg startede blev sat både besøgs- og omsætningsrekorder hver eneste måned.

Allerede da jeg havde været ansat i kort tid skete der dog ting og sager ”på de højere poster i virksomheden”, der blev eksempelvis fyret 3 og pludselig var medarbejderstaben næsten halveret og jeg var alene med marketing (dog med et eksternt bureau tilknyttet, som jeg kunne smide de tungere programmeringsopgaver hen til).

På trods af levering af rigtig gode resultater fra min side og (ikke mindst) stor fornøjelse og udvikling med at udvikle og afholde de forskellige marketing kurser, følte jeg herefter ikke at virksomheden var det helt rigtige sted for mig at være – især ikke da jeg havde lavet aftaler med 2 (dygtige og flinke) bachelor-studerende om praktikophold (i starten af det nye år) – og jeg søgte derfor videre, til et sted hvor jeg også kunne have de 2 praktikanter med.

Jeg fik ud af det, bla bla, erfaring, set hvordan det virker når man gør det ordentligt hele vejen rundt, bla bla…………………………

 

Ekstern Underviser (SEO, Google Ads og Analytics), IBA Erversakademi & Ledernes Kompetencecenter
Februar 2017 – Juli 2018

Hos IBA. erhversakademi Kolding og Ledernes Kompetencecenter var jeg tilknyttet som fast underviser på deres 6 ugers uddannelse “Digital Markedsføring” i København, samt på diverse enkeltfag i Kolding. Jeg underviste både i Google Ads, SEO og Analytics……………………..

 

Digital Marketingkonsulent, SEO Specialist & Underviser, Skjoldby & Co. ApS
Januar 2015 – August 2017

Skjoldby & Co. er et digitalt marketing bureau i vækst. Januar 2015 var vi to mand. To år senere var vi 10. Vi arbejdede med virksomheder i (næsten) alle størrelser; fra ½ mio. til over 1 mia. i årlig omsætning.

Vi arbejdede med alle online kanaler og tror på at marketing handler om kreativitet, men for at være effektiv, både på den korte og lange bane, skal der planlægges og eksekveres med forretningsforståelse, respekt og ansvar.

Hos Skjoldby & Co. var jeg ansvarlig for vores største SEO- og Facebook kunder og arbejdede både med rådgivning, strategiudarbejdelse, samt den eksekverende del – og undervisning og workshops:

– Udarbejdelse af SEO- og online marketing strategier.
– 360 graders Søgemaskineoptimering (SEO).
– Facebook annoncering.
– SEM / Google AdWords.
– Undervisning af medarbejdere/virksomheder på workshops og kurser.

 

Digital Marketingkonsulent & Co-founder, Moots Marketing
September 2013 – December 2014

Under mit studie startede jeg, sammen med en partner, et online bureau, hvor vi hjalp mindre virksomheder med online marketing.

Udover erfaring med de forskellige online marketing discipliner, fik jeg vigtig erfaring med iværksætteri, daglig drift af en virksomhed, salg, kundepleje mm. Mine primære opgaver var:

– Udarbejdelse og implementering af digitale marketingstrategier.
– Søgemaskineoptimering, både on-page og linkbuilding.
– Facebook marketing, både organisk og annonceringsdelen.
– Opsætning og optimering af hjemmesider, især i WordPress.
– SEM / Google AdWords.
– E-mail markedsføring.
– Content marketing / tekstforfatning, både til internt og eksternt brug.

 

Projektleder, Ajax København
August 2013 – September 2014

I Danmarks største håndboldklub (målt på antallet af medlemmer) var jeg en del af “kommunikationsudvalget”, som havde ansvaret for alt vedrørende marketing, kommunikation og sponsorer.

Helt konkret stod jeg for:
– Optimering af klubbens sociale medie profiler
– Herunder især Facebook, bl.a. ved udarbejdelse af en strategi
– Derudover stod jeg for et grafisk løft af klubbens profil
– Herunder design af grafik til Facebook-siden, samt ugentlige kampplakater
– Ydermere stod jeg i spidsen for at klubben fik et kampprogram, som bl.a gav sponsorerne endnu mere eksponering.

 

Studentermedhjælper i Marketing, Danske Fagmedier ApS
Februar 2013 – September 2013

Salgsassistent (først elev), Kaufmann ApS
Januar 2009 – December 2011