Nr. 1 og 2 på markedets bedste søgeord

Til det danskudviklede rekrutteringssystem ReQruiting

Fra én placering på side 11 til placering 1 og 2(!) på side 1 af Google

ReQruiting er en mindre dansk virksomhed, som har brugt år på at udvikle et kanon godt og prisvenligt rekrutteringssystem. Rekrutteringsbranchen er generelt præget af høje priser og dyre systemer. Det afspejler sig især i Google Ads klikkene, hvor man ofte betaler 100-200 kr., per klik, simpelthen fordi slutproduktet ofte er højt prissat også.

Det giver selvfølgelig nogle udfordringer; når man udvikler “et billigere produkt i en dyrere branche”, men også muligheder. Vi valgte, bl.a. derfor, at fokusere kraftigt på SEO, men også andre kanaler.

PLACERING 1 OG 2
PÅ SIDE 1

Inden vi startede SEO arbejdet havde ReQruiting én placering på side 11, på markedet bedste søgeord. I dag har de placering 1 og 2(!) på side 1 af Google.

+450%
MERE TRAFIK

+450% mere organisk trafik fra Google. Selvfølgelig kun organisk/”SEO” trafik – ikke betalt.

+260% FLERE
LEADS

Antallet af leads er også steget markant, sammenlignet med forrige periode.

Den rigtige SEO strategi + Tænkning ud af boksen og normerne = resultater

Overordnet så skyldes de gode resultater 3 ting: 1) Vi udviklede et helt nyt, mere SEO venligt website til ReQruiting. Fokus på teknisk SEO, on-page SEO og det rigtige content.

2) For at kunne fylde endnu mere på Google købte vi et helt nyt domæne og byggede et helt nyt website. Dette fungerer som en leadmaskine til ReQruiting, ligesom Facebook pixelen fyldes op med endnu flere relevante besøgende. Det er selvfølgelig en øvelse der kræver tid og ressourcer, men når den virker, som den gør i dette tilfælde, og man derfor både ligger nr. 1 og 2 i toppen af Google, så er det super givende.

3) Her arbejdede vi med linkbuilding. Gode, relevante links, ind til begge hjemmesider, med den helt rigtige ankertekst fordeling. Der er egentlig ikke så mange ben i det, men det kræver viden, erfaring og tager tid og ressourcer.