ROAS(“ROI”) på 35 Med et 6-cifret Forbrug
Fra Facebook Til Center For Offentlig Kompetenceudvikling
COK (Center For Offentlig Kompetenceudvikling) tilbyder kompetenceudvikling til offentlige ansatte, har over 100 medarbejdere og omsatte i 2019 for knap 110 mio. kroner. COK har en super fungerende kommunikations- og marketingafdeling, som allerede inden samarbejdet startede, var meget aktive, og COK derfor synlige på mange forskellige kanaler.
Målet med samarbejdet var/er at øge antallet af solgte kurser, ved hjælp af Facebook (og Instagram) annoncering. Dette er lykkedes til UG, ved hjælp af et ekstrem dybt og avanceret re-marketing setup. Dette medvirker bl.a., at folk der har besøgt specifikke kurser og forløb på cok.dk, får vist nøje udvalgte annoncer, på nøje udvalgte dage og tidspunkter, i præcise perioder. Alt sammen med det mål at klæde hver enkelt besøgende (på hjemmesiden), så godt på, at hun/han vælger et kursus/forløb hos COK – hvis det er det rigtige for hende/ham.
Fremgangsmetode
Jeg startede med at dykke ned i eksisterende data og med virksomhedens inputs oveni, opsatte jeg det hele på Facebook (bl.a. kampagner, annoncesæt, målgrupper, ekskluderinger, annoncer og pixel events). COK’s kommunikationsfolk stod for at udarbejde tekster, billeder og videoer til selve annoncerne, ud fra anbefalingerne. Ca. hvert kvartal afholder vi et statusmøde, hvor vi bl.a. gennemgår performance og muligheder, samt ligger en plan for hvad der skal tilføjes til setup’et, sådan at der hele tiden optimeres og ofte bygges på.