Bare fordi du har et webbureau i stedet for et fysisk bureau, så betyder det ikke, at du ikke skal markedsføre dig selv. Selvfølgelig skal du det. Ellers kommer du aldrig derud. Ellers får du ikke vist dig selv frem og vist hvor dygtig du er og hvorfor du er et godt valg. Hvordan skal folk vide, hvis du ikke har markedsført dig selv. Hvis du ikke har fortalt verdenen, at du findes? Så når det kommer til markedsføring af webbureauer, hvordan er det så anderledes. Egentligt er det ikke, du kan markedsføre det på samme måde. Men lad os se på de steder, hvor man, som webbureau, har en fordel.
Ram dit marked, hvor det befinder sig
Du er et af de mange webbureauer derude. Altså er du online. Du er ude på webbet. Så vær ude på webbet. Det er rigtig fint, at du har fysiske reklamer og viser dig selv frem i den virkelige verden. Men du er online. Du har den udfordring, at du ikke har en fysisk bygning, som viser folk, at du eksistere. Nej, folk finder dig online. Så hvorfor ikke vær online. Det samme gælder dine reklamer, din markedsføring. Lav dem alle online. Vis dig selv online. Når folk alligevel sidder ved deres computere, så giver det jo god mening, hvis de har mulighed for bare at skifte ind på din hjemmeside og få, det som de leder efter!
Som et webbureau, skal du tænke som et webbureau. Du skal forme dig til at tænke anderledes end fysiske webbureauer. Du har nemlig ikke den fordel, at folk kan komme ind og møde et menneske ansigt i en reception eller bag en desk. Det skal du implimentere. Folk kan bedst lide at snakke med mennesker. Det menneskelige i markedsføring, er det man leder efter. Og det er også det, som du leder efter i din markedsføring. Især når du har den udfordring, at du ikke automatisk kan tilbyde det. Så hvordan får du det så ind i dit image? Det er jo udfordringen.
Hvem er du?
Det handler om hvad dine kunder møder, når de møder dig. I det at folk ikke kan komme ind i din bygning, og møde et ansigt, så kan det være en god ide at give dit image et ansigt. Noget eller nogen de forestiller sig, når de tager kontakt til jer. Så hvem er du? Hvem møder de egentlig?