Har du et website, hvor du driver en blog eller en hjemmeside, kan der her i sig selv være en del penge at hente, såfremt du henter dine kunder herfra. Det koster tit en del at få oprettet og administreret en hjemmeside, hvorfor ikke også tjene lidt ekstra penge på den ved siden af? her kommer vi til at tale om digital markedsføring, der handler om, at man kan bruge sin hjemmeside aktivt til at markedsføre både sig selv og andre firmaer. Hæng på her og bliv klogere.
Brug Google Ads på din hjemmeside
Når du vælger at få Google Ads på din hjemmeside, betyder det, at du lader andre virksomheder promovere deres produkter eller aktiviteter via en reklame på din side. Denne trafik, som resulterer i, at dine kunder klikker på denne reklame betyder, at du for hvert klik får en sum penge for det. Når du har optjent et vist beløb, vil du få pengene overført til din Google Konto. Det er en nem måde at få passiv indtjening på, hvor du reelt ikke bruger noget tid og nogle kræfter på det, andet end den første oprettelse.
Et godt eksempel
Hvis du har brug for et godt eksempel på, hvordan denne digitale markedsføring kan fungere, kan vi tage en hjemmeside som Horoskoper.net. Her handler selve hjemmesiden om horoskoper og hvordan man kan læse sit horoskop. Skroller man dernæst ned på siden, og læser teksten, kommer der en reklame op for et firma, der handler med guld og mønter. Klikker dine kunder på denne reklame, vil Horoskoper.net få en lille sum hver gang og når der er optjent et vist beløb, får Horoskoper.net udbetalt beløbet.
Google Ads tilhører din målgruppe
Det er ikke helt tilfældigt, hvilke reklamer og hvilke firmaer, der bliver udvalgt til at reklamere på din hjemmeside. Her udvælger Google smart efter de målgrupper/kundesegmenter, som passer ind i din egen kundegruppe. Dette vil sige, at der bliver valgt ud fra nogle kriterier såsom alder, køn, geografisk bolig, interesser, præferencer osv., så der er større chance for, at de reklamer, der vises på din hjemmeside, også vil falde i din kundegruppes interesse og appellere til netop dem. Dette øger chancen for, at de vil synes, at reklamen er relevant og spændende for dem, og dermed øger det chancen for, at de vil klikke på den og gøre noget aktivt og i sidste ende lave en konvertering.
Vær på forkant
Når du skal drive din hjemmeside ud fra digital markedsføringsstrategier, er det altid en god ide at være på forkant med situationen. Dette betyder konkret, at du altid har en Google Ads i baghånden, så der kommer til at være en passiv indtjening på din hjemmeside, ud over dine egne produkter, blog eller webshop. Det gør også hjemmesiden levende og aktuel, når man som kunde kan se og mærke, at der er gang i hjemmesiden og at den ikke bare står passivt og lidt forladt hen.
Skab troværdighed omkring din hjemmeside med Google ads
Når man føler, at der er et troværdigt dynamik på siden, vil kunderne også blive ved med at interagere med hjemmesiden på en mere langvarig måde. De fleste kender nok til, at hvis man ikke lige kender websitet i forvejen, kan man godt være lidt påpasselig med at handle på denne side, fordi man ikke kan danne sig et indtryk af, om den er aktiv og dermed brugbar og pålidelig. Med Google Ads kan alle kunder se, at der er en aktiv og aktuel hjemmeside oppe at køre, og her får deres interaktion med disse reklamer endnu større værdi og betydning.
Google ads er værd at prøve. Hvad har du at miste? Det kan kun være en stor fordel for dig, for dit website og for dine kunder.