Markedsføring er i dag så komplekst at man ikke kan læse et sted og blive en haj til det. Det kræver at man gør sig nogle grundtanker inden man går i gang. Først og fremmest skal man vide hvilken gren af markedsføring man ønsker at blive god til. Er det tallene bag markedsføring, som drager en , kan man overveje at læse til markedsføringsøkonom, er det de omega ure bærende drenge , med smarte habitter og snakkegaverne i orden så er højst tænkeligt CBS og er det primært det digitale kan man overveje at bruge en marketingsekspert såsom Jonas Holm , som kan opkvalificere en indenfor det digitale område.
Hvordan excellerer man så indenfor digital markedsføring
Her gælder det samme grundforudsætning som ovenfor. Det kræver man starter med at finde ud af hvilken gren af digital markedsføring man ønsker at arbejde med. Er det SEO / Linkbuidling , Google Ads , Facebook eller noget helt andet.
For disciplinerne er blevet så videnstunge at man ikke længere kan være generalist på alle områder og få acceptable resultater. Et godt råd når der skal vælges er at vælge efter hvilken persontype man er og hvad man syntes er spændende. Kan man lide hårde facts, data og en maraton disciplin er seo det rigtige valg. Kan man lide hurtige løsninger og øjeblikkelig respons på ens handling så er Ads det rigtige valg. Modsat kan man lide video , billeder og lyd og måske selv at iscenesætte sig er de sociale medier det rigtige valg.
For ved at vælge efter den type man er så sikrer man at interessen er der og det giver et bedre resultat for en selv og kunden.
Og husk selv om man har valgt kan man altid vælge om og dygtiggøre sig indenfor et andet område.